2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Projeleri
Okulumuzda bu yıl 1 eTwinning projesi uygulanmaktadır.
Innovative Ecology Kids eTwinning Projesi
Proje Öğretmeni: Gülşah İmancı
Proje Öğrencileri; 6-H sınıfından- Azra, Kerem, Yara, Süveyda, Yusuf, Nurefşan, İrem, Tuana, Batuhan, Zeynep Ebrar
Proje ortaklarımızla iş birliği içinde Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri temelinde, güncel çevre sorunlarının yaşam alanlarımıza ve dünyaya verdiği zararları ele alacağız. Bu sorunlara yenilikçi çözümler geliştirmek için öğrencilerde beyin fırtınası yapacağız. STEM bazında yürüteceğimiz projemizde micro:bit ile kodlayacağımız prototipler hazırlayacağız. Bu projede amacımız, öğrencilerin okulda edindikleri bilgileri günlük yaşam problemlerini çözmek için nasıl kullanabileceklerini keşfetmelerini sağlamaktır.
Proje sayfası
https://school-education.ec.europa.eu/tr/etwinning/projects/innovative-ecology-kids/twinspace
Blog Sayfamız
https://innovativeecologykidsekibi.blogspot.com/
İnstagram sayfamız
https://instagram.com/innovativeekibi?igshid=Y2I2MzMwZWM3ZA==
Ortak Ürünümüz
https://www.storyjumper.com/book/read/159350491/ADVENTURES-OF-INNOVATIVE-CHILDREN
2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Projeleri
Okulumuzda bu yıl 3 eTwinning projesi uygulanmaktadır.
İklim Ekibi eTwinning Projesi
Proje Öğretmeni: Gülşah İmancı
Proje Öğrencileri; Reyyan, Şura Şevval, Ulaş, Ahmet , Berra , Zeynep Ecrin, Gülbeyaz, Eylül Ada
Projemiz Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının 13. maddesi olan İklim Eylemini konu almaktadır. İklim değişikliği ve etkileri ile mücadele için öğrencilerimizi bilinçlendirmeyi ve farkındalık oluşturmayı amaçlamaktayız. Bu doğrultuda öğrencilerimizle Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde edindikleri kodlama bilgisini kullanarak iklim değişikliğine dikkat çekecek animasyon-oyun kodlamaları yapacağız.
Bilişim öğretmenimiz Gülşah İMANCI tarafından yürütülecek projemiz Eylül ayı itibari ile başlamıştır. Azerbaycan, Isparta, Ankara, İstanbul, Antalya, Amasya ve Çorum'dan okulların katıldığı 9 ortaklı bir projedir.
Projemizin Hedefleri:
1- Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları hakkınla farkındalık kazandırmak
2-Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının 13 maddesi olan İklim Eylemi farkındalığı oluşturmak
3- İklim değişikliği ve etkileri ile mücadele için farkındalık kazandırmak
4- Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde edindikleri kodlama bilgisini kullanarak iklim değişikliğine dikkat çekecek animasyon-oyun kodlayarak bilgi işlemsel düşünme becerisi kazandırmak
5-Takım çalışmaları ile işbirlikli çalışma becerisi kazandırmak
Proje ulusal kalite ödülü aldı.
EDUWEBTEAM eTwinning Projesi
Proje Öğretmeni: Gülşah İmancı
Proje Öğrencileri; Zeynep Büşra, Kerim, Özge, Abulhamit, Aysuda, Eymen, Umut, Arda
Okulumuzda yürütülen etwinning projelerinin ikincisi başlamıştır. Bu projede 5 ve 7. sınıflardan öğrencilerimiz görev almaktadır. Proje içeriğimiz gelişen çağ ile 21.yy öğrencilerinin kazanması gereken yetenekler ve öğrenmesi yararlı konuları, içermektedir. Aynı zamanda projede öğrencilerimiz yeni teknolojiler ve programlar hakkında bilgi sahibi olabilecek ve farklı okullardaki arkadaşları ile işbirlikli çalışmalar yapabilecektir.
Okulumuzun da yer aldığı projede ilçemizden 9 okul ve Azerbaycandan 1 okul bulunmaktadır.
Proje konusu 21. yy Becerilerinin öğrencilere kazandırılmasıdır.
21. yy beceleri; Teknolojinin hızla geliştiği ve giderek hayatımızda daha çok yer kapladığı yeni oluşan dünyada her şey değişiyor. Teknolojik gelişmeler mesafeleri kısaltıyor ve her türlü iletişim ve üretimin hızını arttırıyor. Değişen bu dengelerin içerisinde yeniye en hızlı uyum sağlamak gerekmektedir. Uyum sağlamak ise iletişimden geçiyor. Ayrıca bilgiye ulaşabildiğimiz kaynaklar giderek artıyor. İnternet bir kaynak havuzu haline geliyor. Bu havuzun içerisinde boğulmadan doğru bilgiye ulaşmak ise teknoloji ve bilgi okuryazarlığından geçiyor. Dahası bu yeni sürekli değişen dünya, sizden sürekli üretmenizi daha önemlisi yeni şeyler üretmenizi ve bu değişime ayak uydurmanızı bekliyor. Bu yüzden inovasyon becerileri geleceğin bireylerinin sahip olması gereken olmazsa olmaz bir yeteneği olacaktır.
Çocukların 21. yüzyıl becerilerini edinmeleri için en etkili yöntem ise; kodlama, robotik, maker, STEM alanlarında etkinliklere katılmalarıdır. Çocuklar bu sayede takım çalışması, üretme, keşfetme, problem çözme, icat çıkarma gibi birçok gelişime katkı sağlayacak beceriyi edinir.
Proje Bağlantılarımız
Projemizin Twinspace linki: https://twinspace.etwinning.net/214554/home
Projemizin blog linki: https://eduwebteam.blogspot.com/
İnstagram Linki: https://www.instagram.com/eduwebteam/
proje-müfredat entegrasyonu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1z1V9XARUg9OUHuH-UbeegwJZeDJh59gEWGabzxRC_4A/edit?usp=sharing
EduWebTeam Oynatma Listem: https://youtube.com/playlist?list=PLQcWXBdlgaFfZNXH4d02wJ47tmhlk51-w
Ortak ürünümüz: https://twinspace.etwinning.net/214554/pages/page/1936264
Proje ulusal ve uluslararası kalite ödülü aldı.
Saygı Temelinde Engelsiz Mutluluk (STEM) eTwinning projesi
Proje Öğretmeni: Gülşah İmancı
Saygı Temelinde Engelsiz Mutluluk (STEM) eTwinning projesi öğrencilerin katılımıyla devam etmektedir. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından 4. Nitelikli Eğitim kapsamında; Çocuk, engelli ve cinsiyet duyarlı eğitim tesisleri inşa etmek ve niteliklerini yükseltmek; herkes için güvenli, şiddet içermeyen, kapsayıcı ve etkili öğrenme ortamları sağlamak, yer almaktadır. Bu kapsamda , projemizde engelli bireylerin (öğretmen-öğrenci ) eğitim öğretim hayatlarında karşılaştıkları zorluklar hakkında farkındalık uyandırmak amaçlanmıştır. Bu kapsamda İngilizce Öğretmeni, proje ortağı, eğitimci yazar Serap AKIN'ın "Engelsizsiniz" kitabını okudular. Projeye katılan okulumuz öğrencileri engelli bir öğretmen-öğrencinin okul hayatında karşılaşabileceği problemler hakkında araştırma yaptılar. Empati yaparak problemelere çözüm üretmeye çalıştılar. Proje ortağı okulların öğrencileri ile zoom toplantıları yaparak ürettikleri çözümleri onlarla tartıştılar. Ortaya koydukları çözümler için 3B çizimler yaptılar, prototip haline getirip arkadaşları ile prototiplerini değerlendirdiler. STEM yaklaşımı ile yürüttüğümüz projemizin çıktılarını incalayabilirsiniz.
Projemizin Twinspace linki: https://twinspace.etwinning.net/232908/home
Projemizin blog linki: https://saygitemelindeengelsizmutluluk.blogspot.com/
Proje youtube oynatma listesi: https://www.youtube.com/playlist?list=PLJOnC6Fs0FaAZ0Px-RUKiFhvBWZLMMz1t
Ortak ürünümüz :
e-book : https://www.storyjumper.com/book/read/128364412/62333f53943df#page/1
proje-müfredat entegrasyonu : https://docs.google.com/spreadsheets/d/1D249IiTIjmaEbEiT6VQhASvRKh2OcHDhJ5w_Vx5sYlY/edit#gid=0
Proje ulusal kalite ödülü aldı.
2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Projeleri
Ekoloji Dedektifleri İş Başında
Proje Öğretmeni: Gülşah İmancı
Proje Öğrencileri; Reyyan, Şura Şevval, Ulaş, Emir Tarık, Ali Eren, Zeynep Ecrin
Azerbaycan ve Türkiye ortaklığı ile yürütülen projemizde ekoloji sistemlerindeki değişikliklere dikkat çekecek ağaçlandırma, doğa, kuş evleri, su tasarrufu gibi çevresel etkinliklerin yanında; kodlama, animasyon oluşturma, afiş ve görsel tasarlama, etkileşimli dijital oyunlar hazırlama, sanal hikaye oluşturma gibi beceleri öğrencilerimize kazandıran etkinlikleri içermektedir.
Bunlar dışında genel amaç;
Azerbaycan ve Türkiye ortaklığı ile yürütülen projemizde iki devlet bir millet bilincini öğrencilerimize kazandırmak.
Öğrencilerimize dijital beceriler kazandırmak.
Scratch ile animasyonlar ve oyun tasarımı ile ortak ürünler ortaya koymak.
Sanal hikayeler, etkileşimli dijital oyunlar oluşturmak.
Proje Çalışmalarından;
Proje Kalite Etiketi aldı.
"Less is More"
Proje Öğretmeni:Sema Bögrek
Proje Öğrencileri: Barış Bilgin, Nazlı Sunkak, Ebrar Uygun ve Beyza Dede
İstanbul Bağcılar Akyiğit Ortaokulu olarak bu sene İngilizce öğretmenimiz Sema Bögrek ve 8. sınıf öğrencilerimiz Barış Bilgin, Nazlı Sunkak, Ebrar Uygun ve Beyza Dede'den oluşan proje ekibimizle "Less is More" adlı etwinning projesine katıldık. Ekim 2020'de baslayan projemiz Mayıs 2021'de tamamlanacaktır. Yerel ve uluslararası pek çok okulun dahil olduğu projemizin amacı hayatımızdaki doyumsuzluğa dair farkındalık uyandırmak, basit bir hayat tarzının faydalarını anlatmak, güçlü bir karakterin önemini göstermek, e-Twinning değerlerine ilgi ve katılımı artırmak, teknoloji kullanımını teşvik etmek ve yabancı dil kullanımını geliştirmektir.
Proje Kalite Etiketi aldı.